Thursday, August 11, 2022

ACAI BERRY DALAM JAMU TUN TEJA

Posting kali ni, nak share pasal Jamu Tun Teja (JTT). Korang, JTT ni semua bahan natural. Mostly yang ada kat dapur kita. Lada hitam, halia bara, kulit kayu manis, madu... lain-lain bahan manjakani, akar serapat, acai berry. Yang kita familiar dan penah dengar. Kan? 





Kali ni, aku nak cerita pasal Acai Berry. Watak utama dalam JTT 😛😛


Tu baca. Mostly untuk kulit. Nak kulit yang sihat, jom try JTT. 

  • Aku terpaksa setuju kenyataan yang satu ni. Frankly, kulit aku dari dasarnya, maybe orang akan ingat takda masalah. Tapi, tahu kah anda, punya banyak blackhead kat hidung aku ni, DULU. (Aku makan jamu, top up skincare routine dengan Sabun Ginseng by JTT, -next entry nanti aku cerita k) 
  • 2nd, area zone T aku ni.. ada ruam/jerawat kecik2. Hidung aku ni.. celah2 tu kering. Kalau time cuci, kalau asyik sangat menyental, kang lepas cuci rasa pedih dia! Tu pon cerita dulu lah! Masa tu, aku pakai foundation tebal tau! Korang ingat tak dulu, temulawak. Ha dia lah penyelamat. Tebal, kulit gebu nampak putih ja don't care  😝
2014
Nah, bahan bukti. yang baju merah tu yer. Sebelah tu adik ipar aku 
Korang jangan taktau, sebalik senyuman 'manis' aku tu.. aku tak suka terpaksa tepek tebal-tebal camtu haha 
  • Kulit kusam. That's why kena cover tebal-tebal  😓 
Sampai lah, 2016 aku kenal dengan JTT. Mulanya aku try JTT ni sebab nak support adik aku. Beli JTT dari kawan. Lepas tu sebab aku sakit pinggang, kesan epidural masa bersalinkan anak-anak aku tu.Alhamdulillah memang berkesan. Kalau tak, aku tak boleh duduk lama. Sakit sangat pinggang ni. The best part, maybe kesan Acai berry jugak, kulit aku mula nampak sihat  💓💓



Nampak kan beza kan? kan? 



2012 VS 2017 (Allah.. Allah gebu na yang kiri tu hahaha) 


2022 to be exact last month. 

Effortless. Less foundation, apply Mekar Breast Cream. YES. Breast cream. JTT ada 2 jenis Mekar Breast Cream. Yang aku tepek kat muka ni Mekar Cream biasa. Aku apply kat muka as moisturiser. Mekar Gold aku apply kat tempat selayaknya lahhh 



So guys, yang berminat nak dapatkan product by JTT. Boleh klik link ni, atau DM aku k. 

Thank You korang sudi baca blog aku  =) 





 ♥

2 comments: