Saturday, January 2, 2021

BIG WHY

Assalamualaikum and Hi semua! 

Sebelum tu, hgpa tengok dulu jadual kat atas ni, kiraan bonus mengikut nilai jualan individu dan kumpulan. Semangat dak? 

Dua bulan berturut-turut (November dan Disember) aku kat Platinum tu, tapi of course dengan bantuan team aku yang sama-sama nak buat, yang sama-sama set nak cari duit belanja lebih/extra income! 



Previous entry aku ada mention nak cerita pasal "BIG WHY"


Aku yakin, setiap orang ada BIG WHY untuk buat satu-satu benda bagi jadi! Macam aku mula-mula join JTT ni lah.. niat aku nak cari atau tambah side income, dapat RM500 sebulan pun aku rasa dah cukup syukur rahmat dah! 

Firstly, aku set RM500 tu sebab aku nak tambah saving. So far aku cuma potong RM500 dari gaji.. RM400 masuk acc aku, RM100 lagi aku potong masuk acc mak. (Akaun TH) 

So kisahnya, bulan pertama tu aku join, 26 September 2020. Penghujung September dah.. aku teruih bersinaq mata sebab within 4 days aku dapat RM200 lebih kurang. Time tu, aku rasa macam.. kalau aku pulun sket lagi mesti aku dapat lebih. 

Tapi betoi, bila niat aku nak orang sama-sama rasa kebaikan JTT (of course sambil-sambil tu aku dapat duit lebih) macam mudah ja urusan aku nak menjual ni. Sapa yang rapat dengan aku tau lah aku macamana... memang tak lah aku nak join bisnes-bisnes online ni! Aku pemalu like that ;P 

Adik aku pon terkejut bila aku ajak dia tambah duit sampingan dengan JTT. Hahaha.. agaknya dia kata, "Apa la mimpi kakak aku sorang ni" :P 

Secondly, of course aku nak rasa belanja lebih sket ( yang ni kalau ada extra lah) .. lepas tu, yang ke3 aku rasa sebab aku dengan Mie baru beli rumah. Alhamdulillah, rumah sendiri semangat dia lain! Kalau boleh nak kumpul-kumpul hasil jual JTT ni untuk rumah baru nanti. Insyallah.. aku harap sangat ada rezeki untuk renovate rumah tu.. hihihi Amiinnn :) 

Tapi apa-apa pun, niat meniaga ni kena betul ya! Niat, untuk sama-sama sihat, rasa sama-sama kebaikan khasiat JTT ni. Insyaallah, bila niat nak tolong kawan-kawan, mudah urusan kita yang lain-lain. 

So, sapa nak join business JTT hgpa bleh klik link kanan belah atas tu.. register sendiri, kalau nak aku tolong registerkan pon buleh, meh whatsapp aku personally k! 

Terima kasih semua, sudi baca blog aku =)


♥ ♥ 

 

No comments:

Post a Comment